lördag 2 juli 2011

Bakverk i juni!

Jag har bakat en hel del i juni, men här kommer några av mina favoriter:



























































1. Rabarber- och jordgubbsmarmelad, en underbar marmelad som jag verkligen rekommenderar att laga nångång!
2. Mina "Sverige-cupcakes" som jag lagade till Sveriges nationaldag! Jag vann ju också en tävling med dem på baka.se.
3. Godismuffins, är lite som godis, fast det är som en kladdkakemuffins med en härlig chokladkräm som "fyllning"
4. Snabba semlor/frallor, semlor som går väldigt snabbt att göra. Jag gjorde mina med Dr. Oetkers Jäsblandning.
5. Macarons, första gången jag lagade macarons men med ett väldigt bra recept så blev det väldigt lyckade tycker jag!
6. Min rabarbersmulpaj, väldigt god, lättlagad och snabb att baka!
7. Parfaittårta med jordgubbar, den här tårtan bakade jag till midsommaren och den är väldigt god och smakar sommar! :)

Så, det var mina favoriter från juni! Ha en bra juli! :)
//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar