söndag 6 november 2011

"Fredagsmyschoklad"

På fredagen gjorde jag denna enkla och goda choklad. Kallar den för "fredagsmyschoklad" eftersom det var till fredagsmyset, helt enkelt! Jag blandade i lite krossade pepparkakor och polkagrisar, men du kan ju blanda i vad du vill, vad du tycker om. Olika godissorter, mariekex, marshmallows, russin och annan torkad frukt, olika sorters nötter m.m. Jag gjorde också min på mjölkchoklad, men om du vill, använd mörk eller vit choklad istället. Min smakade jul, alltså passar det mycket bra som julgodis också.

Matildas "fredagsmyschoklad":
2 dl mjölkchoklad (knappar eller hackad/i bitar)
1 dl krossade polkagrisar
1 dl krossade pepparkakor
lite vita chokladknappar
aluminiumform

Smält chokladen över ett vattenbad, krossa polkagrisar och pepparkakor.
Rör ner kakorna och godiset i den smälta chokladen och häll ner det i en liten aluminiumform.
Strö över lite vita chokladknappar, ställ i kylen för att stelna.
Bryt eller skär i bitar när det ska serveras.













































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar