fredag 17 februari 2012

Provsmakat - Fazer mjölkchoklad med jordgubbar och vanilj

Just nu är vi på kryssning till Stockholm, så jag kommer inte kunna skriva något inlägg imorgon, men vi köpte en chokladplatta på båten med ny smak. Det är Fazers mjölkchoklad med smak av jordgubb och vanilj. Jag tror inte att den här smaken finns i butikerna i Sverige eller Finland (åtminstone inte än), eftersom det är en större chokladplatta. 235 g istället för 200 g.
Men nu har jag i alla fall provsmakat denna nya chokladsmak och vad tycker jag då om denna choklad?
Jo, jag tycker inte den når upp till mina förväntningar direkt. Jag skulle vilja att den har en stark vanilj- och jordgubbssmak, men det har den inte. Chokadplattan har bitar av torkade jordgubbar i sig som inte smakar jordgubb. Chokladsmaken är för stark för att man ska känna någon smak av varken vaniljen eller jordgubbarna. Ingen höjdare. Den smakar inte illa, men den smakar bara vanlig mjölkchoklad. Trist.
Chokladplattan får som betyg 1 1/2 / 5 från mig.

Bilden kommer snart om jag får den in på datorn.

//Matilda

2 kommentarer: