tisdag 18 september 2012

Vaniljcupcakes med lemon curd och whipped cream frosting

Dessa cupcakes gjorde jag till mitt dessertbord och det var vaniljcupcakes, ljusa cupcakes med vaniljstång i, hemgjord lemon curd och whipped cream frosting, en av mina favoriter!
Jag dekorerade mina med blommor gjorda i marsipan och sockermassa, men man kan dekorera med vad man vill. Bara fantasin sätter gränser!

- Grundrecept på cupcakes: skippa vaniljsockret och ha även i 1 vaniljstång som du snittar och skrapar fröna ur
- Lemon curd
- Whipped cream frosting (laga dubbelsats och du vill att det ska räcka till ca 20 - 24 cupcakes)

Gör cupcakes enligt grundreceptet. Gör en sats lemon curd och en sats (eller dubbel) whipped cream frosting. Gröp ur ett hål ur cupcakesen och fyll med lemon curd med hjälp av en spritspåse. Spritsa på whipped cream frosting och dekorera valfritt.



















//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar