fredag 26 oktober 2012

Kall kaffedryck/drink

Jag tycker verkligen inte om kaffe. Det är beskt och... ja, inte gott, men i bakverk ger det en riktigt god smak om man använder det i måttliga mängder. Nå, igår hade det blivit kvar lite kaffe som hade kallnat så jag tänkte att jag testar en "kaffedrink". Och det blev faktiskt riktigt gott, det är ju ganska mycket mjölk där i, sedan är det sötat med lite florsocker, det har en liten chokladsmak och en inte alltför stark kaffesmak. Mums, testa det här! :)
Recept kommer från Arla (men har inte följt det helt).

Kall kaffedrink/Mockadrink:
1 glas

1/2 dl kallt kaffe
1 1/2 dl mjölk
1 tsk kakao
1 - 2 tsk florsocker
ev. vispad grädde

Blanda kaffe, mjölk, kakao och florsocker och vispa kraftig så att det bildas ett skum på toppen. Häll upp i glas och servera med ev. vispad grädde på toppen.


























//Matilda




2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte heller om beskt kaffe, medans jag älskar smaken i bakverk! Latte macchiato (svag latte) dricker jag dessutom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Latte macchiato låter gott! Säkert inte så stark kaffesmak i det :)

      Radera