måndag 18 februari 2013

Testat - Philadelphia Marabou

I helgen såg jag att Philadelphia Marabou även kommit till Finland (vet att den funnits ett bra tag i Sverige, men Finland brukar ju alltid vara lite efter...)! Det var ju kul, har velat testa den länge.

























Vad tyckte jag då om den?
Jo, den var riktigt god! Philadelphia är ju en syrlig färskost och det passade bra med chokladsmaken, det blev en söt-syrlig chokladsmak. Passar bra på bröd och det första man tänker på när man öppnar asken är att det luktar väldigt likt chokladpudding. Då tänker jag främst på färdiglagad (butiksköpt) chokladpudding. När man sedan tar en sked av färskosten och smakar tycker jag också den smakar helt som chokladpudding. Det är ju förstås inget fel på chokladpudding-smak, men butiksköpt ogillar jag väldigt mycket! Fast den både luktar och smakar som det tycker jag det nog det var en bra produkt. Men det skulle kunna innehålla lite mer choklad, på asken står det att den endast innehåller (jag tror det var...) 26 % choklad.
Philadelphia Marabou är gott som jag redan sa på bröd, men också i bakverk. Man kan använda den som fyllning i kakor/macarons, ha den i frosting och cheesecake. Det var bara några exempel.

Idag har jag experimenterat och gjort lite goda kakor (ni som följer mig på Instagram har redan sett de) med färskosten som fyllning. Receptet på de kommer någon gång i veckan.

Kommer nog att köpa denna igen, ganska så billigt pris var det också! Fick betala 2 € (ca 20 kr) för asken och det är bra pris tycker jag (annars brukar de vara så dyra, långt över 2 €).
Mitt "betyg" åt Philadelphia Marabou blir 4 1/2 / 5.

























//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar