torsdag 7 februari 2013

Tunnbrödspizza

Det är inte ofta jag har matrecept här på bloggen, men nu gör jag ett undantag för det här var väldigt gott! Enkel, snabb vardagsmat och ändå pizza (på det sättet...) som ändå är lite mer fredagsmat. Varför det här är så enkelt är för att det inte är en vanlig pizzadeg man använder utan bara helt vanligt mjukt tunnbröd (det kan vara fyrkantiga/rektangulära som jag använt eller runda).
Variera fyllningen beroende på humör och smak, i receptet skriver jag ner vad jag använt.

Tunnbrödspizza:
4 st

4 mjuka tunnbröd
några msk tomatpuré
3 tomater
1 stor rödlök
medwurst/salamiskivor
2 st mozzarella
1/2 - 1 påse riven ost
torkad oregano

Sätt ugnen på 250°c. Bred tomatpuré på tunnbröden. Skiva tomater och rödlök och lägg på tunnbröden. Lägg på medvurst/salami (hela eller skivade) och skivad mozzarella. Strö över riven ost och grädda i ca 6-8 min. De ska få fin färg, men se upp så att de inte blir brända. Strö över torkad oregano när de är färdiggräddade.

























//Matilda

2 kommentarer:

  1. fungerar också super med tortillas :)

    SvaraRadera
  2. Brukar ibland göra dubbla pizzatortillas (quasedillas). Det är gott! :)

    SvaraRadera