fredag 1 mars 2013

Frukost in my heart

Jag är en person som älskar frukost och tycker det är en av de godaste måltiderna på hela dagen! Vilket i och för sig är bra eftersom det sägs att frukosten just är den viktigaste måltiden på dagen.
Jag gillar att variera mig, testa nya saker och alltid ha lite "lyxig" frukost. Vad jag menar med lyxig är att det inte bara är en smörgås, utan lite mer då. Många hinner ju inte äta frukost på morgonen, men man mår så mycket bättre tycker jag om man äter! En personlig favorit är turkisk yoghurt med bär eller frukt så det äter jag ganska mycket av, men förstås lite olika varje dag. Varvat i ett glas, i en skål med bären ovanpå yoghurten, som smoothie...
Jag har nu startat ett till instagramkonto där jag lägger upp bilder på min frukost. Heter Dagligafrukost.
Här är några bilder därifrån;

5-minutersbröd och kardemummayoghurt varvat med blåbär

Smörgås med Philadelphia Marabou/Getost, soltorkade tomater och basilika

Turkisk yoghurt med jordgubbar, kokos, mandel, vaniljpulver och cantaloupemelon

Hårdkokt respektive löskokt ägg

Turkisk yoghurt med blåbär och mandel, rågbröd med ost och gurka

Blåbärs- och kokossmoothie, äggmacka


//Matilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar