lördag 27 april 2013

Toast Skagen

Fast det här (som sagt) inte är en matlagningsblogg vill jag ändå ge er receptet på faktiskt en av mina favoriträtter! Det är Toast Skagen vi talar om. Jag älskar i princip allt som har räkor i sig och det här är ju bara så underbart gott, tycker ni inte också det?
Man får inte röra för mycket, då blir den rinnig. Därför brukar jag använda mig av turkisk yoghurt istället för crème fraîche. Jag tycker att crème fraîchen direkt blir lös och så kan man inte lägga upp röran snyggt.
En av mina favoriter var det alltså, om du inte smakat på Toast Skagen måste du göra det nu!

Toast Skagen
ca 6 små brödskivor

2 dl turkisk yoghurt (eller creme fraiche)
1/2 dl majonäs
1/2 rödlök
mycket dill, ca 1/2 dl
salt och vitpeppar
citronsaft
1 liten påse frysta räkor eller räkor med skal

rostbröd eller något annat gott bröd

Finhacka rödlök och dill. Blanda ihop alla ingredienser. Rosta bröden och lägg en klick räkröra på varje brödskiva. Klart, så enkelt var det.








































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar