tisdag 14 maj 2013

Jordgubbs- och mangosmoothie

Smoothie är så lättlagat och så gott! Går att variera i massvis av smaker och är rätt nyttigt. Min grund brukar vara turkisk yoghurt och mjölk och så tillsätter jag bara lite blandande frukter och bär. Så enkelt som det bara kan bli.
Idag till frukost gjorde jag den här vrålgoda jordgubbs- och mangosmoothien. Åh det blev super, testa detta!
Har inget exakt recept, jag brukar alltid göra från huvudet, men försöker skriva ett någorlunda tydligt recept. 







































Jordgubbs- och mangosmoothie:

ca 3 stora msk turkisk yoghurt
en skvätt mjölk
ca 4 jordgubbar
mango i bitar (ca 3 msk)
ev. sötning (jag tycker inte det behövs eftersom jordgubbarna och mangon är ganska söta i sig)

Mixa ihop allt till en slät dryck och häll upp i ett glas.







































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar