onsdag 18 september 2013

Äppeltider

Det har varit flera äppelinlägg nu den senaste tiden, men är det säsong så är det.
Jag tänkte ta och visa vad jag använder för äpplen när jag gör mina bakverk. Vi har ett eget äppelträd på vår gård. Det är faktiskt rätt så gammalt, hela 111 år gammalt! Det är inte lite det. Och vi antar att det finns två olika sorters äppel i samma träd, för endel av äpplena är rödare och dom är söta medans andra är nästan helt gröna och syrliga, lite som Granny Smith äpplen. Min personliga favorit är absolut dom syrliga, gröna.





















Äpplena är små till medelstora, det beror på vilka man får. Äpplena högst upp är som vanligast störst och finast, men dom är ju en aning svåra att få tag på...

Har ni egna äpplen ni använder?

För äppelrecept, klicka HÄR.





















//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar