lördag 7 december 2013

Julkalender 2013 - Lucka 7












I dag tänkte jag ta och tipsa er om tre olika juliga baknings/kokböcker jag äger och som jag gillar.

Den första heter "December - från adventspyssel till nyårspartaj".





























Jag fick den förra året till julklapp och älskade den från första stund! Den är perfekt och innehåller allt jag vill att en kokbok med jultema ska innehålla. Tips, klassiska recept, nytänkande och kreativa recept, snygga bilder, bra texter, snygg design. Ja, du hör ju. En bok som man absolut kan investera i om man vill ha en bra en. En sak jag kan rekommendera er att testa från boken är adventmorgons-chai. Supergod och passar verkligen en decembermorgon.

Andra boken är skriven av Mia Öhrn och har namnet "Julens godsaker".





























Den har recept på julgodis, kakor, bullar, bröd och desserter. Alla juliga sådana. Gillar verkligen alla Mias böcker och har flera stycken. Hennes recept är alltid nytänkande och goda, men ändå väldigt simpla att de flesta klarar av de. I boken finns recept i olika svårighetsgrader - allt från fyllda dadlar som ett barn nästan kan göra själv till chokladbakelser som är en aning svårare. En bok jag också rekommenderar starkt. Har hittar mycket där som jag skulle vilja ta och testa så snart som möjligt!

Den tredje och sista boken heter "Julgodis - för små och stora sockerbagare".





























Precis som i Julens godsaker innehåller den här recept som alla klarar av. Här är de också märkta med polkagrisar som passar åt "små sockerbagare". Det här är en kokbok som till mesta del innehåller recept på julgodis. Och jag tycker alla borde äga åtminstone en bok med julgodisrecept i, det är alltid bra att ha! Mycket gott finns här och härifrån är ex. chokladdoppade lakritskolorna att rekommendera starkt. De gjorde jag förra året och blev populära.
Förutom julgodis finns här också lite kakor, jultapas och bakverk från olika delar av världen.

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar