lördag 10 maj 2014

Eurovisionsfinal

Ikväll är det äntligen dags för Eurovision!! Wohoo!! Bästa på hela året och jag kommer absolut hålla tummarna för Sverige (ja, lite för Finland också, men mest på Sverige) :)

Om ni följer mig på Instagram (om inte, följ mig på @matildaskafferep) har ni kanske sett att jag bakade macarons igår kväll. De ska jag fylla idag med en ljuvlig, fräsch fyllning och förhoppningsvis blir de bra och goda fastän de inte blev det snyggaste... Receptet lägger jag upp så snart som möjligt.

Förra året när ESC hölls i Sverige gjorde jag en rulltårta fylld med jordgubbsmousse och dekorerad med massvis av färggranna fjärilar, som då var årets slogan tillsammans med "We are one".





























Om du inte hinner baka något stort, men ändå vill ha något sött och gott framför TV:n (vilket är ganska så obligatoriskt enigt mig!) ger jag er nu några tips som du ännu hinner göra inför kvällen;

Snickersrutor



White peanut butter banana cups (himmelska!!)



Lite nyttigare - choklad/jordnötsbollar samt dadel/kokosknappar



Frysta yoghurthallon med jordnötssmör



Dadelbollar



Jordnöts- och chokladrutor



Kolapopcorn



Eller varför inte lite enkla, chokladdoppade jordgubbar?

Själv ska jag äta mina macarons och lite nachochips med hemgjord guacamole (mums!!).

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar