torsdag 1 september 2016

Äppel i alla former

Det är första september. Officellt höst. Och höst innebär äppelsäsong, eller hur!

Jag tänkte baka något gott med äppel i helgen hade jag tänkt, men tills jag delar med mig att det receptet tänkte jag tipsa om mina bästa äppelrecept jag har här på bloggen för er som också är lika bakningssugna.

Sex stycken recept, äppel i alla former och alla lika galet goda. Bara att välja - vill du ha paj? kladdkaka? cupcakes? tårta?

Äppelcupcakes med vaniljfrosting


Vaniljpannacotta med stekta äpplen och havresmul


Höstens godaste äppelpaj - med mandelkräm och mandel- och kokostosca


Hösttårta - äppelkompott, dulce de leche och färskostgrädde


Äppelkladdkaka med lakritskolasås


Äppelrospaj med kolafyllning


//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar